Rabu, Ogos 22

Amerika Yang Bodoh


Waktu aku tengah handsome dulu, aku tengah usya seorang makwe ni. Bagi aku dia ni sangat cool; dia suka main skateboard, pandai breakdance, dia suka bising dalam perhimpunan dan dia suka bergaduh.

Betul tak tipu.

Dulu aku seorang pengawas. Nak dijadikan cerita, aku juga merupakan pengawas yang bertugas menjaga perhimpunan. Dari atas tempat aku bertugas, aku dapat nampak seorang makwe yang akan bercakap sangat kuat sampai ke depan sedangkan orang lain terkial-kial muka menahan panas. Aku tanda muka dia dalam otak aku dan cuba mencari siapa gerangan makwe ni.

Dengan bantuan kawan aku, aku dapat serba sedikit info tentang dia ni. Sekali kawan aku pesan yang nak mengorat dia kena pandai main skateboard. Apa lagi mencanak lah aku mencari papan selaju yang murah-murah nak kasi skill power dalam mengorat makwe. Sempat juga lah belajar buat Ollie dan Shuvit.

Di samping berjinak-jinak dengan skill skateboard, aku juga tak lupa skill-skill lembut iaitu membeli bunga dan kirim ke makwe waktu Friendship's Day kat sekolah. 

Tak sangka bila dia dapat bunga tu, dia bagi respon yang positif. Punya lah syok waktu tu ada makwe, sanggup sell-out tugas-tugas pengawas. Bila ada spotcheck, aku lah penyimpan Nokia 3310 dia dan liquid paper.  Selalunya juga aku lah juga whistle-blower  operasi-operasi pengawas kat dia.

Bahagia punya fasal.

Sebenarnya tak lama pun hubungan kami. Ada lah dalam 3 bulan sebelum kasih dia beralih arah dibawa angin lalu.

Tapi sempat juga aku tanya, kenapa dia pilih aku. Sedangkan orang secantik dia, ramai juga yang menghimpit.

'Sebab muka awak iras Fazley abang asmara' jawab dia pendek.

Muka nak serius.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan